Publikace je výsledkem kvalitativního výzkumu, který mapoval základní části českého módního sektoru, a umožnil tak poukázat na jeho výzvy, vyzdvihnout potenciál a navrhnout typové projekty, které by mohly naplnit identifikované potřeby sektoru.
Výzkum byl zaměřen na prostředí malých značek (s méně než deseti zaměstnanci) a byl navržen tak, aby se jeho představitelé, jak návrháři, tak i zástupci módního prostředí, jako například představitelé sektorových organizací, módních odborníků, obchodníků, vzdělávacích institucí, médií, přehlídek, veletrhů apod., mohli propojit a navzájem sdílet poznatky,
zkušenosti a podněty.
Cílem skupinových diskusí bylo nejen dát představitelům sektoru možnost společně přicházet s relevantními nápady, jak řešit nedostatky a zlepšit situaci na
lokálním trhu, ale dát jim i prostor pro komunikaci a kultivaci vztahů tak, aby v budoucnu vznikaly i další možnosti spolupráce.
Ucelený popis současné infrastruktury, výzev a návrhů na využití potenciálu současné české módy tak rozšiřuje sérii již dříve zkoumaných kulturních a kreativních odvětví (architektura, design, digitální hry, film, hudba, knihy a tisk, památky, reklama, scénická umění, software, TV a rozhlas, řemesla a výtvarné umění).