RE:PUBLIKUM 2016

Téma „audience development“ poprvé uvedla Kancelář Kreativní Evropa – KULTURA do českého kulturního prostředí v roce 2013 stejnojmennou konferencí RE: PUBLIKUM. Tehdy ještě bylo úkolem pro organizátory uvést do češtiny samotné termín „práce s publikem“.Dnes o něm plynně mluvíme v kulturních kruzích, vznikají pracovní pozice pod tímto názvem. Letos si proto RE:PUBLIKUM mohlo dovolit pojmout téma více do hloubky a nastínit problematiku v širším, třeba i kontroverzím světle.

Termín: 3. a 4. 11. 2016

Místo: Divadlo Archa, Praha

Práce s publikem by měla být prioritou kulturních organizací. Zdaleka se nejedná pouze o marketing; práce s publikem ovlivňuje plánování nových aktivit, zasahuje do provozu, tvorby programu, vzdělávání. Kromě zvyšování zájmu ze strany publika či příjmů ze vstupného může jít také o strategický nástroj veřejné správy či může hrát důležitou roli prostředníka v roztříštěné společnosti.

O inspirativních příkladech z praxe, agenturách věnujících se analýze dat, roli zřizovatelů, o angažovaných kulturních organizacích či úskalích práce s publikem hovořili renomovaní zahraniční i tuzemští odborníci (3. 11.); druhý den proběhly specializované workshopy a exkurze v inspirativních kulturních organizacích (4. 11.).

Mezi hlavními hosty konference jsme mimo přivítali Petru Hůlovou (spisovatelku, ČR), Stevena Hadleyho (Queen’s University Belfast, Severní Irsko), Kathleen McInnis (See-Through Films, USA) a Anne Torreggiani (The Audience Agency, Velká Británie) nebo Ada Geerdinka (Westfries Museum, Hoorn, Nizozemsko).

Konference se konala pod záštitou ministra kultury Mgr. Daniela Hermana.