Detail kreativce

Zpět na galerii

BcA. Josef Sedlák

fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO

IČO: 06622763

Kontakt:

BcA. Josef Sedlák

+420 736 661 782

sedlakandre@gmail.com

O profilu kreativce

Výtvarník na volné noze; věnuje se především ilustraci, velkoformátovým malbám na zeď, autorským printům, obrazům a řezbářské technice. V jeho dynamické tvorbě se prolínají motivy města, zašlého industriálu a přírody. Pracuje s abstrakcí, graffiti a dekonstrukcí písmen. Žije v Plzni a současně zde má i ateliér v kreativní zóně DEPO2015.

Josef Sedlák aka Akrobad

Odkazy

Adresy

    • Sídlo:

      Rychtaříkova 1794
      Plzeň 32600 Plzeňský kraj
    • Kontaktní adresa

      Rychtaříkova 1794
      Plzeň 32600
      Plzeňský kraj

Místa působnosti:

  • Královéhradecký kraj
  • Jihočeský kraj
  • Jihomoravský kraj
  • Karlovarský kraj
  • Liberecký kraj
  • Moravskoslezský kraj
  • Olomoucký kraj
  • Pardubický kraj
  • Hlavní město Praha
  • Plzeňský kraj
  • Středočeský kraj
  • Ústecký kraj
  • Kraj Vysočina
  • Zlínský kraj

Oblasti nabízených služeb

  • Design služeb

    • Město=Galerie

      Urban art festival. Město=Galerie, 9/2024-12/2025

      Obrázek reference

      Malba pokrývající několik stěn sídlištního výměníku navazuje na název festivalu a rozvíjí motiv obrazárny přímo ve veřejném prostoru do svébytné kompozice různých ''obrazů'', ''objektů'' a ''soch''. Na jednotlivém pozadí se setkávají abstraktní kompozice, neurčité tvary a totemické, monumentální předměty. Jejich tvarosloví je silně ovlivněno tvarováním písma v graffiti a jejich rozmístění evokuje kabinet kuriozit nebo salónovou výstavu. Trochu chaotické střídání černobílé barevnosti s pestrými plochami a jistá nesourodost odkazují na post-internetovou estetiku a glitch. Ft. Tomáš Staněk aka Obras.

      Malba pokrývající několik stěn sídlištního výměníku navazuje na název festivalu a rozvíjí motiv obrazárny přímo ve veřejném prostoru do svébytné kompozice různých ''obrazů'', ''objektů'' a ''soch''. Na jednotlivém pozadí se setkávají abstraktní kompozice, neurčité tvary a totemické, monumentální předměty. Jejich tvarosloví je silně ovlivněno tvarováním písma v graffiti a jejich rozmístění evokuje kabinet kuriozit nebo salónovou výstavu. Trochu chaotické střídání černobílé barevnosti s pestrými plochami a jistá nesourodost odkazují na post-internetovou estetiku a glitch. Ft. Tomáš Staněk aka Obras.

      https://mestogalerie.cz
    • KONTROLL

      Galerie Mega, 6/2023-8/2023

      Obrázek reference

      Výstava inspirovaná pražským metrem, jeho prostředím a stejně tak i maďarským filmem KONTROLL z roku 2023. Objekty výtvarně zpracovávají abstraktně pojatý každodenní shon, jak v tomto dopravním prostředku, tak i vše, co se odehrává mimo něj na nástupištích a v celém, tak trochu nepříjemném prostředí. K tomu všemu slouží pohled skrze tvarově typické okno této linky. Výstava proběhla v autentickém prostředí stanice metra Můstek A v Praze.

      Výstava inspirovaná pražským metrem, jeho prostředím a stejně tak i maďarským filmem KONTROLL z roku 2023. Objekty výtvarně zpracovávají abstraktně pojatý každodenní shon, jak v tomto dopravním prostředku, tak i vše, co se odehrává mimo něj na nástupištích a v celém, tak trochu nepříjemném prostředí. K tomu všemu slouží pohled skrze tvarově typické okno této linky. Výstava proběhla v autentickém prostředí stanice metra Můstek A v Praze.

      https://www.instagram.com/galeriemega/
  • Grafický design / branding

    • Plzeň by Akrobad

      Visit Plzeň, 3/2023-12/2025

      Obrázek reference

      Ilustrace městských dominant. Plzeň je město na čtyřech řekách, kde se zrodilo to nejlepší pivo na světě. Jezdí tu žluté tramvaje, zelené trolejbusy a červené autobusy. Tyto barvy vychází z plzeňského městského znaku. Plzeň má nejvyšší kostelní věž Česka, jednu z pěti největších synagog na světě, ale i industriální panoramata a slavnou Škodovku. To vše zahrnuje i tato kolekce.

      Ilustrace městských dominant. Plzeň je město na čtyřech řekách, kde se zrodilo to nejlepší pivo na světě. Jezdí tu žluté tramvaje, zelené trolejbusy a červené autobusy. Tyto barvy vychází z plzeňského městského znaku. Plzeň má nejvyšší kostelní věž Česka, jednu z pěti největších synagog na světě, ale i industriální panoramata a slavnou Škodovku. To vše zahrnuje i tato kolekce.

      https://eshop.visitplzen.eu/plzen-by-akrobad/
    • Open call - Pilsen Street Art Festival WALLZ No. 6

      DEPO2015, 1/2025-4/2025

      Obrázek reference

      Mým cílem při tvorbě návrhu bylo, aby působil dynamicky - progresivně - energicky - stejně jako Plzeň. Současně jsem hledal propojující linku mezi Plzní generovanou pohledem starší generace (Theatrum mundi) s pohledem generace stávající a generace nastupující, a to za pomoci naprosto odlišného uměleckého vyobrazení/techniky oproti malbě Vladivoje Kotyzy. Navržený mural nevybízí pouze k letmému pohledu, jeho dynamický vizuál nutí diváka k podrobnější „četbě“ a spočinutí či přímo studiu. Předkládá mu úvodní představení dějové linie (odkaz k historii) a postupně mapuje konkrétní příběh města až do jeho závěrečného vyústění a příslibu dalších kapitol. V případě nahodilého pohledu na „dějovou linku“ se divákovi nabídne dynamická malba - dobíjecí talisman, ze kterého lze čerpat energii. Prezentuje kolemjdoucím sebevědomý vzkaz, že Plzeň (= malbu) nelze ignorovat a nelze ji jen tak minout. Zvědavý „čtenář“ se při zastavení může ponořit do dalších větví příběhu západočeské metropole a následovat moudro, že čím výše a dále pohlédneme, tím více rozpínáme hloubku svého nitra a prožitku -> Theatrum mundi a předkládaný návrh spojují stejné kořeny, jež propojuje pomyslná linka zatravněné plochy mezi oběma budovami. Tyto kořeny znázorňující pevné zakotvení Plzně jak na geografické mapě, tak i například na mapě celosvětového vývoje v mnoha rozličných oborech, k nimž město přispělo a i nadále přispívá. Zběžným pohledem do nejzazší historie předkládá motiv plzeňského podzemí, motiv „kočičích hlav“ (jako jedno z mála měst Plzeň ve své centrální části zachovává tuto unikátní dlažbu) nebo motiv kolejí (odkaz ke strojírenství). Středová kompozice vychází ze znaku Plzně, ve kterém je zakomponovaná mapa města. Postava, která místo erbu Plzně drží diamant, odkazuje k silným a bohatým základům (nikoliv „tvrdých jako kámen“, ale tvrdých jako diamant, který vzniká spojením unikátních sloučenin a prostředí). Vrchní ploše diamantu dominuje Katedrála sv. Bartoloměje jako střed města a střed jeho dění. Vyobrazená postava má roztažená křídla, která navádějí k tématu svobody a současně otevřenosti (směrem k budoucnosti, k vazbám na další česká a zahraniční partnerská města atd.). Postava je prezentována jako anděl - může jí být kdokoliv z občanů Plzně, jenž se v jakékoliv míře podílí na vzestupu a renomé města. Neurčitost tohoto pomyslného ambasadora/občana vyobrazuje překrytá tvář plzeňskou vlajkou - pixelem, který hovoří o tom, že každý z občanů může být strážným Andělem Plzně. Nad hlavou postavy je vyobrazena lampa Františka Křižíka, která s odkazem na výše uvedený kontext může být svatozáří anděla, ale i zdrojem světla, naděje, inovace. Od tohoto energetického zdroje proudí několik paprsků směřujících k oblastem kultury, školství, zdravotnictví, sportu, bezpečnosti, ekologie a technologií (smart city). Tato témata tvoří budoucnost Plzně a určují postavení města ve světě (motiv globusu odkazuje k přízvisku „světové Plzně“). Budoucnost, pokud ji sledujeme po směru hodinových ručiček, je zde vyobrazena postupným rozpixelováním části malby. Jednotlivé motivy zanechávají vzkaz kolemjdoucím a partnerům města, že Plzeň je sebevědomé město s jedinečným profilem, které nelze ignorovat. Tak by měla působit i malba. Následováním úvodní „knižní“ terminologie nabízí také malba několik vedlejších zápletek. V tomto případě se jedná například o motiv soutoku plzeňských řek, motiv chmelových plodů nebo kašen nacházejících se na centrálním náměstí a spolu s tím motivy vycházející ze znaku města, konkrétně chrtice a velbloud. V pozadí malby je vyobrazena Západočeská galerie pro zdůraznění autentičnosti místa, na kterém se malba nachází. Při pohledu ze správného úhlu ukrývá tento motiv hříčku prolnutí se skutečnou budovou galerie v pozadí. Oděv anděla nese nejen číslici patnáct, ale při podrobnějším pohledu i částečně ukrytou číslici dvacet pět. Odkazuje tak nejen k roku 2025, ale vyňaté „X“ i k 10. výročí od jmenování Plzně Evropským hlavním městem kultury. Celým motivem prochází téma svobody, ať již v podobě vyobrazených vlajek, znaku města, křídel jako synonym pro volný pohyb a žití nebo holubice v nejvyšší části malby, která nese svobodu a naději. Stejně, jako historicky první malba umělce Vladivoje Kotyzy nabízí popis vyobrazených osobností, tak i nový mural může jít ruku v ruce své době. Malba může být přenesena do mobilní aplikace - divák namíří mobilní telefon na vyobrazený mural a „čte“ jednotlivé motivy a jejich rozvětvené příběhy. Stávající ceduli by v tomto případě doplnila další, nabízející návod ke stažení aplikace a jak ji používat.

      Mým cílem při tvorbě návrhu bylo, aby působil dynamicky - progresivně - energicky - stejně jako Plzeň. Současně jsem hledal propojující linku mezi Plzní generovanou pohledem starší generace (Theatrum mundi) s pohledem generace stávající a generace nastupující, a to za pomoci naprosto odlišného uměleckého vyobrazení/techniky oproti malbě Vladivoje Kotyzy. Navržený mural nevybízí pouze k letmému pohledu, jeho dynamický vizuál nutí diváka k podrobnější „četbě“ a spočinutí či přímo studiu. Předkládá mu úvodní představení dějové linie (odkaz k historii) a postupně mapuje konkrétní příběh města až do jeho závěrečného vyústění a příslibu dalších kapitol. V případě nahodilého pohledu na „dějovou linku“ se divákovi nabídne dynamická malba - dobíjecí talisman, ze kterého lze čerpat energii. Prezentuje kolemjdoucím sebevědomý vzkaz, že Plzeň (= malbu) nelze ignorovat a nelze ji jen tak minout. Zvědavý „čtenář“ se při zastavení může ponořit do dalších větví příběhu západočeské metropole a následovat moudro, že čím výše a dále pohlédneme, tím více rozpínáme hloubku svého nitra a prožitku -> Theatrum mundi a předkládaný návrh spojují stejné kořeny, jež propojuje pomyslná linka zatravněné plochy mezi oběma budovami. Tyto kořeny znázorňující pevné zakotvení Plzně jak na geografické mapě, tak i například na mapě celosvětového vývoje v mnoha rozličných oborech, k nimž město přispělo a i nadále přispívá. Zběžným pohledem do nejzazší historie předkládá motiv plzeňského podzemí, motiv „kočičích hlav“ (jako jedno z mála měst Plzeň ve své centrální části zachovává tuto unikátní dlažbu) nebo motiv kolejí (odkaz ke strojírenství). Středová kompozice vychází ze znaku Plzně, ve kterém je zakomponovaná mapa města. Postava, která místo erbu Plzně drží diamant, odkazuje k silným a bohatým základům (nikoliv „tvrdých jako kámen“, ale tvrdých jako diamant, který vzniká spojením unikátních sloučenin a prostředí). Vrchní ploše diamantu dominuje Katedrála sv. Bartoloměje jako střed města a střed jeho dění. Vyobrazená postava má roztažená křídla, která navádějí k tématu svobody a současně otevřenosti (směrem k budoucnosti, k vazbám na další česká a zahraniční partnerská města atd.). Postava je prezentována jako anděl - může jí být kdokoliv z občanů Plzně, jenž se v jakékoliv míře podílí na vzestupu a renomé města. Neurčitost tohoto pomyslného ambasadora/občana vyobrazuje překrytá tvář plzeňskou vlajkou - pixelem, který hovoří o tom, že každý z občanů může být strážným Andělem Plzně. Nad hlavou postavy je vyobrazena lampa Františka Křižíka, která s odkazem na výše uvedený kontext může být svatozáří anděla, ale i zdrojem světla, naděje, inovace. Od tohoto energetického zdroje proudí několik paprsků směřujících k oblastem kultury, školství, zdravotnictví, sportu, bezpečnosti, ekologie a technologií (smart city). Tato témata tvoří budoucnost Plzně a určují postavení města ve světě (motiv globusu odkazuje k přízvisku „světové Plzně“). Budoucnost, pokud ji sledujeme po směru hodinových ručiček, je zde vyobrazena postupným rozpixelováním části malby. Jednotlivé motivy zanechávají vzkaz kolemjdoucím a partnerům města, že Plzeň je sebevědomé město s jedinečným profilem, které nelze ignorovat. Tak by měla působit i malba. Následováním úvodní „knižní“ terminologie nabízí také malba několik vedlejších zápletek. V tomto případě se jedná například o motiv soutoku plzeňských řek, motiv chmelových plodů nebo kašen nacházejících se na centrálním náměstí a spolu s tím motivy vycházející ze znaku města, konkrétně chrtice a velbloud. V pozadí malby je vyobrazena Západočeská galerie pro zdůraznění autentičnosti místa, na kterém se malba nachází. Při pohledu ze správného úhlu ukrývá tento motiv hříčku prolnutí se skutečnou budovou galerie v pozadí. Oděv anděla nese nejen číslici patnáct, ale při podrobnějším pohledu i částečně ukrytou číslici dvacet pět. Odkazuje tak nejen k roku 2025, ale vyňaté „X“ i k 10. výročí od jmenování Plzně Evropským hlavním městem kultury. Celým motivem prochází téma svobody, ať již v podobě vyobrazených vlajek, znaku města, křídel jako synonym pro volný pohyb a žití nebo holubice v nejvyšší části malby, která nese svobodu a naději. Stejně, jako historicky první malba umělce Vladivoje Kotyzy nabízí popis vyobrazených osobností, tak i nový mural může jít ruku v ruce své době. Malba může být přenesena do mobilní aplikace - divák namíří mobilní telefon na vyobrazený mural a „čte“ jednotlivé motivy a jejich rozvětvené příběhy. Stávající ceduli by v tomto případě doplnila další, nabízející návod ke stažení aplikace a jak ji používat.

      https://www.wallzfestival.cz/en/opencall2025