kulturní průmysl

Budoucnost české audiovizuální tvorby

Brněnský kreativní hub KUMST věnoval jeden z jarních tematických bloků televizní tvorbě. Zástupci streamovacích platforem Saša Michailidis (akviziční manažer pro HBO Europe), Diana Tabakov (manažerka akvizic DAFilms.cz) a Eva Pjajčíková (šéfredaktorka iVysílaní České televize) se sešli, aby hovořili o změnách v distribučním prostředí v souvislosti s přeměnou společnosti po pandemii. O výzvách audiovizuálního průmyslu ve zlaté éře streamovacích platforem a nutnosti vzdělávání se a formování nové generace televizních tvůrců hovořila zakladatelka Televizního institutu v Brně Kamila Zlatušková.

Největší evropský summit pro KKO poprvé v Praze

Jak na rozvoj kulturních a kreativních odvětví? Inspirujte se na největším evropském summitu kulturních a kreativních odvětví, European Creative Industries Summit 2022, který se uskuteční 21.–23. září v Praze.

Kultura léčí

Kulturní život prodlužuje naději na dožití a činí bytí mnohem kvalitnější, říká italský profesor ekonomie Pier Luigi Sacco. Rozhovor s ním vedl redaktor České pozice Petr Kain.

Metodika mapování KKO

Metodika popisuje pracovní postup pro mapování kulturních a kreativních odvětví na lokální a regionální úrovni. Mapování v tomto kontextu znamená analýzu jevů na daném území, konkrétněji pak zjišťování aktuálního stavu a potřeb jednotlivých odvětví v daném místě. Metodika byla certifikována Ministerstvem kultury ČR v březnu 2016 osvědčením č. 110. Dle jejího postupu mapovala již města Zlín, Brno, Plzeň, Pardubice, Olomouc nebo Uherské Hradiště.