Hledáme inspiraci u lidí, kteří vědí, jak na to.

#kulturní politika #kreativní průmysl #město a obec #kulturní instituce #strategie #výzkum #vzdělávání #Ministerstvo kultury #umění #design #veřejný prostor #byznys #Praha #opuštěné objekty #digitální technologie #děti a mládež #seriál Hrdinové #inkluze #škola #Brno #region #koronakrize #komunitní centrum #Akademie IDU #ekologie #spolupráce #asociace #dotace #architektura #financování #networking #galerie a muzeum #festival #hudba #památky #urbanismus #publikum #Olomouc #vizuální identita #fundraising #veřejná správa #leadership #legislativa #vizuální komunikace #participace #Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy #scénické umění #interaktivní média #grafický design #mezinárodní #Velká Británie #digitální hry #inkubátor #branding #divadlo #udržitelnost #vizuální smog #Liberec #reklama #tanec #kritické myšlení #vizuální umění #Ústí nad Labem #vzdělávání #audiovize #film #móda #data #kulturní průmysl #Plzeň #kreativita #mecenáš #management #makerství a kutilství #plánování #gastronomie #umělecké řemeslo #literatura #Ostrava #Pardubice #turismus #Jihlava #status umělce #umělá inteligence #TV a rozhlas #média #síť #Národní plán obnovy #univerzita #Ministerstvo průmyslu a obchodu #Zlín #lobbing #Uherské Hradiště #trh práce #Trutnov #workshop #knihy a tisk #estonsko #Rakousko #Kanada #kino #sponzoring #mobilita #Holandsko #mezioborovost #značka #řemeslo #koučing

Uherské Hradiště

V Uherském Hradišti vznikla Strategie kulturních a kreativních odvětví, která staví na tom, že v místě figuruje 1186 subjektů KKO s obratem blížícím se 1,5 mld. korun. I zde z analýzy vyplynulo, že pro 80 % respondentů je hlavní potřebou mít fyzické místo, kde se mohou setkávat, sdílený prostor pro debaty, výměnu zkušeností, hledání partnerů a vzdělávání. Objevuje se i chuť pracovníků v KKO spolupracovat s městem.

Olomouc

Olomouc je první město v ČR, které mapování KKO uskutečnilo podle nové metodiky schválené ministerstvem kultury. Díky analýze dostává město Olomouc zpětnou vazbu a unikátní souhrnná data, s nimiž může pracovat například v oblasti turismu, cestovního ruchu, kulturní politiky nebo při tvorbě strategického plánu města.

Zlín a Zlínsko

V roce 2011 zahájil Institut umění - Divadelní ústave projekt Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Jedna z pilotních studií, která vedla k metodice mapování na lokální úrovni byla zaměřena na město Zlín a Zlínský kraj. Ke spolupráci na pilotní studii byla přizvána britská společnost Noema Culture and Place Mapping pod vedením Lii Ghilardi.

Design

Design je jednou z nejprogresivnějších oblastí s jasnou vazbou na praxi a výrazným potenciálem v oblasti inovaci, Poté, co Linet, český výrobce medicínských pomůcek, zapojil design do vývoje produktů, získal důležitou konkurenční výhodu na mezinárodním trhu: podíl exportu na výnosech firmy se po spolupráci s designérem zvýšil o 30 %.

Hudební průmysl

Hudba je odrazem stavu naší společnosti. Je to fráze, ale pravdivá. Hudební produkce rádiových stanic je v ČR až ze 70% starší roku 2000. Aktuální hudba žije díky fenoménu festivalů.

Scénická umění

Scénická umění mají značné výhody – jsou ekonomicky flexibilní, bez investic nemizí, jsou vesměs ekologická, nedevastují přírodní zdroje, nejsou na nich závislá. Umělecké krize nijak neohrožují společnost.

Knihy a tisk

ČR se ve vydávání knih v přepočtu na počet obyvatel řadí do první světové desítky. Přesto jen malé procento autorů se dokáže svou činností uživit. Také čeští překladatelé vycházejí v celoevropském srovnání jako jedni z nejhůře placených ve svém oboru.

Pardubice

Pardubice jsou po Hradci Králové druhým největším městem východních Čech a krajským městem Pardubického kraje. Jako velkoměsto a sídlo univerzity nabízí také bohatý kulturní život. Nejsilnějším odvětvím je hudba, kde počet subjektů dosahuje 174. Jen o 9 subjektů méně má odvětví literatura, knihy a tisk (165). Tím silně předčí ostatní odvětví – například třetí nejsilnější odvětví, reklama, čítá pouze 103 subjektů a patří spolu s architekturou (57) a scénickými (49) a výtvarnými uměními (83) ke středně zastoupeným odvětvím.

Plzeň

Cílem mapování kulturních a kreativních průmyslů (KKP) v Plzni bylo zjistit význam tohoto souboru odvětví pro místní ekonomiku a popsat potřeby subjektů těchto odvětví pro jejich další rozvoj. Studie Kulturní a kreativní průmysly Plzně poskytuje podrobný rozbor, který bude sloužit jako východisko při přípravě Centra kreativního podnikání v DEPO2015 a při realizaci plánovaného Kreativního inkubátoru Plzeň.

Královéhradecký kraj

Královéhradecký kraj si považuje kultury jako jednoho z klíčových nástrojů rozvoje regionu, v současné době probíhá mapování potřeb a kulturního potenciál v regionu, jehož výstupem bude nová Strategie kultury a památkové péče Královéhradeckého kraje. KHK také po vzoru jiných krajů a krajských měst podporuje spolupráci mezi aktéry prostřednictvím kreativních voucherů. 

Ústecký kraj

Ústí nad Labem má novou kulturní koncepci a Ústecký kraj dobře fungující filmovou kancelář s filmovými vouchery. V Ústeckém kraji vznikla platforma Kreativni.uk zahrnující kreativce, ale i univerzity a školy z regionu s cílem vytvořit podpůrné zázemí typu kreativního nebo design hubu a založit tak databázi kreativců jako podklad pro kreativní vouchery. Mimo to je v kraji několik zajímavých nezávislých kulturních projektů, které nabízí pestrý program pro širokou veřejnost.